Polityka prywatności
Dodano: 11 cze 2018 o 15:47:55.
1. Zagadnienia wstępne.
- Niniejsza polityka prywatności opisuje sposób postępowania z danymi osobowymi Użytkowników strony internetowej znajdującej się pod domeną zoltytalerz.pl (dalej jako Serwis).
- Serwisem zarządza Administrator. Administratorem Serwisu jest Kulczyk Foundation z siedzibą w Warszawie (00-526), ul. Krucza 24/26 (dalej jako Administrator).
- Serwis służy promocji Projektów, o których mowa na stronach Serwisu, znajdującego się pod adresem www.zoltytalerz.pl. Zgodnie z treścią Polityki Prywatności, Administrator pozostaje podmiotem zarządzającym i administrującym Serwisem od strony technicznej oraz podmiotem zarządzającym danymi i przetwarzającym te dane w celach wskazanych w treści odbieranych zgód.
- Użytkownikiem jest każdy podmiot odwiedzający lub przeglądający strony Serwisu lub korzystający z usług dostarczanych w ramach Serwisu.
- Serwis pozyskuje dane Użytkownika i informacje o jego aktywności związanej z korzystaniem z Serwisu poprzez następujące działania:
- a. Zbieranie danych dobrowolnie wprowadzanych przez Użytkownika, za pomocą formularzy dostępnych w Serwisie,
- b. Poprzez wykorzystanie plików cookie (tzw. „ciasteczek”), zapisywanych w urządzeniu końcowym (komputerze Użytkownika lub innym urządzeniu Użytkownika posiadającym połączenie z Internetem oraz umożliwiającym przeglądanie stron internetowych, zapisywanie i przechowywanie danych),
- c. Poprzez automatyczne rejestrowanie informacji o aktywności Użytkownika, w tym poprzez gromadzenie tzw. logów serwera.
2. Informacje podane dobrowolnie.
- Użytkownik może przeglądać strony Serwisu anonimowo. Jednakże, skorzystanie z oferowanych w Serwisie usług, w tym w szczególności dokonanie zapisu na wzięcie udziału w organizowanym Projekcie, może już wymagać dokonania rejestracji w Portalu lub wypełnienia formularza kontaktowego i podania wymaganych w tym formularzu danych osobowych.
- Użytkownik podaje Administratorowi stosowne dane za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie Serwisu. Za pomocą dostępnych w Serwisie formularzy zbierane są wyłącznie informacje podane przez Użytkownika dobrowolnie.
- Poza informacjami określonymi powyżej, Serwis może rejestrować w sposób automatyczny informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Informacje podane przez Użytkownika będą przetwarzane wyłącznie w celach określonych w treści odebranych przez Administratora zgód, a także w celu należytego świadczenia usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu.
- Jeżeli podane przez Użytkownika informacje będą stanowiły dane osobowe w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity z dnia 28 czerwca 2016 r., Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.). Administrator zapewni im ochronę przewidzianą przez przepisy tej ustawy oraz spełni wszelkie obowiązki wynikające z przepisów określających zasady przetwarzania i zabezpieczania tego rodzaju informacji.
3. Informacje zawarte w plikach „cookies”.
- Serwis wykorzystuje pliki cookies.
- Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- a. tworzenia statystyk, mających na celu ustalenie w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu, a w konsekwencji dokonywanie zmian w Serwisie, służących ulepszaniu jego zawartości i jej struktury;
- b. utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki czemu nie jest niezbędne każdorazowe wpisywanie loginu i hasła;
- c. ustalanie profilu preferencji Użytkownika, dzięki czemu możliwe jest dostarczanie mu dopasowanych, spersonalizowanych przekazów reklamowych przez współpracujące z Serwisem sieci reklamowe, w szczególności sieć Google.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pliki cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania odpowiedzialnego za przeglądania stron internetowych (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) co do zasady dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki. W tym celu powinien zapoznać się z instrukcją obsługi używanego oprogramowania lub skontaktować się z jego producentem lub dystrybutorem.
- Wyłączenie przez Użytkownika możliwości stosowania plików cookies może wpłynąć na ograniczenie dostępu do niektórych funkcjonalności Serwisu lub jego nieprawidłowe działanie.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika mogą być wykorzystywane także przez współpracujące z Administratorem serwisy reklamowe, w szczególności przez sieć reklamową Google, do wyświetlenia reklam spersonalizowanych w oparciu o ustalone preferencje Użytkownika.
4. Informacje zbierane automatycznie.
- Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają zbieraniu i gromadzeniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie do administrowania Serwisem.
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- a. czas nadejścia zapytania,
- b. czas wysłania odpowiedzi,
- c. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- d. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- f. informacje o przeglądarce użytkownika,
- g. Informacje o adresie IP.
- Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi Użytkownikami.
5. Bezpieczeństwo informacji.
- Administrator dokłada wszelkich starań aby zebrane informacje były odpowiednio zabezpieczone przed ich ujawnieniem, zniszczeniem, zmianą lub zabraniem przez osoby nieuprawnione i stosuje w tym celu właściwe środki techniczne i organizacyjne.
- W zakresie przetwarzania danych osobowych, Administrator stosuje zabezpieczenia przewidziane przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity z 28 czerwca 2016 r., DZ. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm. dalej jako Ustawa) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024 – dalej jako Rozporządzenie).
- Dane przesyłane drogą elektroniczną są zabezpieczone przed ich pozyskiwaniem i modyfikowaniem przez osoby nieuprawnione poprzez zastosowanie m.in. następujących zabezpieczeń:
- a. kontroli dostępu;
- b. stosowanie urządzeń zabezpieczających serwer;
- c. firewall.
6. Dane osobowe.
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów Ustawy jest Administrator Kulczyk Foundation z siedzibą w Warszawie (00-526), ul. Krucza 24/26.
- Dane osobowe Użytkownika będą zbierane w celach wynikających z treści odbieranych zgód.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich brak może uniemożliwić wykonanie usług bądź realizację umów zawartych z wykorzystaniem Serwisu.
- Administrator zapewnia Użytkownikom możliwość wglądu i modyfikacji, a także usunięcia podanych wcześniej danych. Wnioski dotyczące uzupełnienia, sprostowania lub uaktualnianie swoich danych osobowych oraz wnioski o usunięcie danych Użytkownicy mogą składać za pomocą poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: office@kulczykfoundation.org.pl.
7. Udostępnienie danych innym podmiotom.
- Administrator nie będzie udostępniał danych dotyczących Użytkowników osobom trzecim, chyba że uzyska w tym celu zgodę Użytkownika, będzie to niezbędne dla zrealizowania na rzecz Użytkownika zamówionych usług lub będzie do tego zobowiązany na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Administrator po uzyskaniu stosownej zgody udostępni dane osobowe Użytkownika podmiotom współpracującym z Administratorem do ich przetwarzania w celach marketingowych.
- Administrator przewiduje powierzenie danych Użytkownika podmiotom zewnętrznym w rozumieniu art. 31 Ustawy. Powierzenie danych nastąpi wyłącznie w celu ich przetwarzania na rzecz i zlecenie Administratora. Dane mogą być powierzone następującym kategoriom podmiotów:
- a) świadczącym usługi informatyczne (wykonywanie zleceń związanych z funkcjonowaniem Serwisu, naprawą awarii Serwisu itp.),
- b) dostarczającym hosting (serwery na których będą gromadzone pliki i dane związane z funkcjonowaniem Serwisu),
- c) świadczącym usługi księgowo-rachunkowe (wystawianie rachunków, faktur);
- d) operatorom systemów płatności elektronicznej
- e) świadczącym usługi w zakresie dostarczania przesyłek i korespondencji do Użytkowników,
- f) świadczącym usługi marketingowo-reklamowe, w tym usługi dotyczące prowadzenia badań ewaluacyjnych na rzecz Administratora,
- g) świadczącym usługi prawne.
- Powierzając dane podmiotom zewnętrznym, Administrator dokłada najwyższej staranności w celu zapewnienia stosowania przez podmioty zewnętrzne należytego poziomu zabezpieczeń wymaganych przez stosowne przepisy i zawiera w tym celu odpowiednie umowy.
8. Uprawnienia Użytkownika.
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z Serwisu.
- Bezwzględnie respektuje się wolę Użytkownika co do zakresu dobrowolnie przekazywanych danych. Użytkownik może wycofać dobrowolnie podane dane z zasobów Serwisu, co jednak może uniemożliwić mu korzystanie z Serwisu. Dopełnia się wszelkich starań, aby dane takie zostały usunięte w sposób uniemożliwiający dostęp do nich przez osoby nieuprawnione oraz by nie zostały wykorzystane w ramach dalszej działalności Serwisu.
- W zakresie przekazanych danych osobowych, Użytkownikowi przysługują uprawnienia przyznane ustawą o ochronie danych osobowych. Administrator bezwzględnie przestrzega norm prawnych w tym przedmiocie i nie dopuszcza do przetwarzania danych osobowych wbrew przepisom prawa lub woli Użytkownika.
9. Kontakt.
- Użytkownik ma zapewniony kontakt z Administratorem, w tym możliwość zgłaszania zastrzeżeń, skarg, lub wniosków. Każde zgłoszenie będzie rozpatrywane w rozsądnym terminie.
- Administrator może wysyłać Użytkownikowi wiadomości związane z funkcjonowaniem Serwisu.
- Kontakt jest realizowany poprzez e-mail lub poprzez narzędzia dostarczane w ramach Serwisu.
- W razie pytań dotyczących zasad zachowania poufności oraz sposobu postępowania z danymi Użytkowników, prosimy o kontakt na adres e-mail: office@kulczykfoundation.org.pl
- W przypadku gdy określone elementy Serwisu są obsługiwane przez podmiot trzeci lub gdy w Serwisie znajdują się odnośniki do serwisów internetowych podmiotów trzecich, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za działania i usługi świadczone przez podmiot trzeci, w tym za realizację procesu płatności przez dostawców zewnętrznych. Sugestie, pytania, roszczenia oraz reklamacje na temat działania usług i narzędzi podmiotów trzecich, w tym zasad zachowania poufności, powinny być kierowane bezpośrednio do zarządców tych usług, czyli podmiotów trzecich.