Już 700 tysięcy pełnowartościowych posiłków trafiło do dzieci.…
Dodano: 13 cze 2017 o 15:47:17.Już 700 tysięcy pełnowartościowych posiłków trafiło do dzieci. Żółty Talerz będzie w telewizji!
Zaczęło się we wrześniu. Pięć największych polskich organizacji pomocowych wraz z Kulczyk Foundation zawiązało sojusz. Powstała profesjonalna i unikalna koalicja na rzecz dzieci Żółty Talerz, która wspiera system żywienia najmłodszych w Polsce Do marca dzieci dostały 700 tysięcy posiłków! Kolejny odcinek programu „Efekt Domina”, telewizyjnej serii o wspaniałych ludziach, którzy pomagają innym, opowiada właśnie o Żółtym Talerzu. Emitowany on będzie w niedzielę, 26 marca o godz. 11 w TVN.
– Dzięki Żółtemu Talerzowi możemy nakarmić większą liczbę dzieci bardziej wartościowymi posiłkami w blisko 300 stołówkach i świetlicach w całej Polsce. Odwiedzając te miejsca, rozmawiamy o dziecięcych potrzebach, którym chcemy sprostać. Przede wszystkim widzimy jednak, że Żółty Talerz daje radość nie tylko dorosłym, że mogą przygotować dla najmłodszych pożywne jedzenie, ale także dzieciom, że zdrowe jedzenie może być smaczne. Bardzo nas cieszy ogromne zaangażowanie nauczycieli, wychowawców i rodziców, ich pomysły na warsztaty żywieniowe, wspólne gotowanie – podkreśla Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation. – Do sierpnia wydamy dzieciom milion posiłków – takim wynikiem zakończymy pierwsze dwanaście miesięcy programu – dodaje.
Do programu Żółty Talerz, któremu patronuje Rzecznik Praw Dziecka, Kulczyk Foundation zaprosiła: Caritas, Banki Żywności, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Polski Czerwony Krzyż i SOS Wioski Dziecięce. Dominika i Sebastian Kulczyk na program przeznaczyli 4 miliony zł.
Żółty Talerz jako unikalny standard pomocy ma być wsparciem dla ogólnopolskiego systemu żywienia dzieci. Unikalny, bo wszystkie zaproszone organizacje realizują cztery takie same cele: wzrost liczby zdrowo odżywiających się dzieci, poprawa jakości jedzenia, dostęp dla wszystkich do wiedzy o zdrowym odżywianiu oraz aktywizacja dorosłych, by angażowali się w działania na rzecz prawidłowego żywienia dzieci.
12 marca ruszyła czwarta seria „Efektu Domina” Dominiki Kulczyk. Pokażemy m.in. ogarnięte falą katastrof naturalnych Malawi. Kraj, w którym ponad 6 milionów ludzi zagrożonych jest głodem. Dotrzemy również do Kolumbii, kraju, w którym żyje blisko 7 milionów uchodźców wewnętrznych. Poznamy tam historię nieletnich matek, które dzięki Fundacji założonej przez Catalinę Escobar mają szansę na zdobycie wykształcenia i zawodu, a ich dzieci na bezpieczne dzieciństwo.
Dominika Kulczyk od lat zajmuje się pomaganiem. Fundacja Kulczyk Foundation, którą prowadzi, wsparła ponad 100 organizacji pozarządowych, realizując liczne projekty w Polsce i ponad 30 krajach na całym świecie. – Efekt Domina działa. Wszystko, co dobrego robimy dla innych, wraca do nas. Pomagając innym, kształtujemy pozytywną przestrzeń wokół nas, lepszy świat dla naszych dzieci – mówi Dominika Kulczyk
Żółty Talerz przygotował już dla dzieci 420 tys. posiłków! Będzie film o Żółtym Talerzu!
Stworzony przez Kulczyk Foundation sojusz wydał już 420 tysięcy smacznych posiłków dla dzieci w całej Polsce. Do sierpnia 2017 roku zostanie wydanych aż milion takich posiłków! Tak działa program Żółty Talerz, który żywi dzieci w szkolnych stołówkach oraz w świetlicach pozaszkolnych. Jest tam, gdzie dziecko siada do posiłku!
12 marca na antenie TVN rusza czwarta seria cyklu „Efekt Domina” pokazująca organizacje, które walczą z głodem na świecie i niedożywieniem w Polsce. – Już teraz serdecznie zapraszam do oglądania – mówi Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. Kulczyk Foundation przeznaczyła na przeciwdziałanie niedożywieniu dzieci w Polsce 1 mln USD oraz 1 mln USD na projekty rzucające wyzwanie problemowi głodu na świece.
W czwartej serii realizowanego przez Dominikę Kulczyk „Efektu Domina” widzowie zobaczą m.in. historię dzieci oskarżonych o czary w Beninie oraz historię dzieci wychowujących się w najniebezpieczniejszym miejscu w Rio de Janeiro – faweli Maré. Poznają także sytuację uciekinierów z Burundi i Kongo umieszczonych w trzecim największym na świecie obozie dla uchodźców, w którym być może spędzą resztę życia. To sytuacje, w których głód jest często i przyczyną, i konsekwencją. – Jeden z odcinków dotyczy oczywiście Polski i opowiada o fenomenie Żółtego Talerza. Pierwszy raz tak dużo, tak szacownych organizacji zawarło ścisły sojusz by realizować dokładnie te same cele. Zaproszenie Kulczyk Foundation przyjęły bowiem Caritas, Polski Czerwony Krzyż, SOS Wioski Dziecięce w Polsce, Banki Żywności oraz Towarzystwo Przyjaciół Dzieci – podkreśla Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.
Projektowi Żółty Talerz patronuje Rzecznik Praw Dziecka.
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci 1 września przystąpiło do programu wsparcia systemu żywienia dzieci w Polsce. Żółty Talerz to wspólny program uruchomiony przez Kulczyk Foundation jako sojusz z pięcioma polskimi organizacjami pomocowymi.
Program, w części, za którą odpowiada TPD, jest realizowany w 50 środowiskowych ogniskach wychowawczych i świetlicach TPD na terenie pięciu województw: mazowieckiego, małopolskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. Podstawowym celem programu jest dofinansowanie dożywiania dzieci przez zapewnienie zdrowego posiłku dla 1500 naszych podopiecznych.
Poza tym raz w miesiącu w miejscach zakwalifikowanych do projektu odbywać się będą warsztaty edukacyjne dla dzieci dotyczące zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia przygotowywane przez wychowawców, same dzieci czy też zatrudnionych specjalistów.
Natomiast raz na dwa miesiące będą organizowane warsztaty edukacyjne dla rodziców podopiecznych ognisk i świetlic TPD. Podczas warsztatów można będzie zdobyć wiedzę na temat przygotowywania zdrowych i zbilansowanych posiłków oraz ekonomicznego gospodarowania żywnością.
W każdym z województw na przełomie maja i czerwca zorganizowany zostanie piknik rodzinny promujący zdrowe odżywianie dla całej rodziny pt. „Zdrowo jesz, lepiej żyjesz”. Podczas pikniku odbędą się kiermasze potraw przygotowanych przez dzieci i rodziców, pokazy kulinarne (przygotowywanie potraw), konkursy kulinarne oraz konkursy wiedzy o zdrowym odżywianiu, a także zawody i rozgrywki sportowe.
Program Żółty Talerz ma w ciągu najbliższych 12 miesięcy przynieść konkretne efekty: zwiększyć liczbę żywionych dzieci, poprawić jakość i intensywność żywienia, aktywizować lokalne społeczności wokół problemu żywienia dzieci i zapewnić wiedzę pomocną w prawidłowym żywieniu najmłodszych. Żółty Talerz to sojusz Kulczyk Foundation z Caritas, TPD, PCK, Bankami Żywności oraz SOS Wioskami Dziecięcymi. To łącznie 4 mln zł na żywienie dzieci, co ma zaowocować ponad 1 milionem wydanych posiłków. #żółtytalerz